مقالات تجهیزات شبکه

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

مقالات تجهیزات شبکه

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱۶ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر شما هم جزء مشترکین همراه اول هستید، ممکن است برای انجام اموری مانند، شارژ سیم کارت، آگاهی از اعتبار باقی مانده سیم کارت، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض و …به کدهای دستوری همراه اول نیاز داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله لیستی از کدهای دستوری همراه اول برای شما جمع آوری کردیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کدهای دستوری خرید شارژ همراه اول USSD

با شماره گیری کد #1* به سادی می‌توانید در خصوص خرید شارژ همراه اول، پرداخت قبوض، دریافت جوایز، استفاده از روبیکا و… اقدام نمایید.

لیست کد دستوری خرید شارژ همراه اول با درگاه *1#

عنوان کد دستوری کد دستوری مشترکین

خرید شارژ #1*1* اعتباری

مستقیم #11*1* اعتباری

فوق العاده #12*1* اعتباری

دلخواه #13*1* اعتباری

بانوان #14*1* اعتباری

جوانان #15*1* اعتباری

وفاداری #16*1* اعتباری

قبض #2*1* دائمی/ اعتباری

جایزه #3*1* دائمی/ اعتباری

اپلیکیشن #4*1* دائمی/ اعتباری

اینترنت #5*1* دائمی/ اعتباری

رومینگ #6*1* دائمی/ اعتباری

نیکوکاری #7*1* دائمی/ اعتباری

روبیکا #9*1* دائمی/ اعتباری

 

کدهای دستوری طرح ویژه اینترنت و مکالمه همراه اول USSD

اکثر افراد به دنبال طرح‌های ویژه همراه اول هستند. با شماره گیری کد #1000* دستوری از طریق سیم کارت همراه اول قادر به بررسی بسته‌های اینترنت، پیامک و مکالمه خواهید بود.

کدهای دستوری طرح ویژه اینترنت و مکالمه همراه اول با درگاه *1000#

عنوان کد دستوری کد دستوری مشترکین

مکالمه همراهی #1*1000* دائمی/ اعتباری

اینترنت ویژه #2*1000* دائمی/ اعتباری

اینترنت همراهی #21*1000* دائمی/ اعتباری

اینترنت نامحدود #22*1000* دائمی/ اعتباری

خوشامد #3*1000* دائمی/ اعتباری

پیامک همراهی #4*1000* دائمی/ اعتباری

راهنما #9*1000* دائمی/ اعتباری

متداول ترین کدهای دستوری همراه اول

به منظور تسهیل دسترسی مشترکین همراه اول، لیست متداول ترین کدهای دستوری همراه اول در جدول زیر قرار داده شده است:

لیست متداول ترین کدهای دستوری همراه اول

نام کد کد دستوری

استعلام شارژ باقی مانده سیم کارت #121*10*

تبدیل خط اعتباری به دائمی #142*10*

انتقال اعتبار #14*10*

رومینگ #29*10*

مکالمه #24*10*

باشگاه فیروزه ای #38*10*

خرید شارژ #1*1*

اینترنت بلند مدت #4*100*

قبض #2*1*

حساب اینترنتی مشترکین دائمی و اعتباری #1*100*

جمع بندی:

در مقاله لیست کامل تمامی کدهای دستوری همراه اول با ما همراه بودید. لازم به ذکر است، استفاده از کدهای دستوری همراه اول هیچ هزینه ای برای مشترکین ندارد و به صورت کاملا رایگان می باشد. همچنین برای دسترسی به سرویس ها و خدمات ارایه شده توسط اپراتور همراه اول می‌توانید از طریق گوشی هوشمند و یا لپ تاپ و کامپیوتر خود به سایت mci.ir مراجعه کنید و یا با نصب اپلیکیشن همراه من روی گوشی تلفن خود از خدمات همراه اول بهره‌مند شوید.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

مایکروسافت یک آنتی‌ویروس برای ویندوز 10 طراحی کرده است که به صورت پیش‌فرض بر روی همه ویندوزها فعال است. برای انجام برخی کارها، مانند نصب یک برنامه مشخص ممکن است این آنتی ‌ویروس مشکل ایجاد کند و نیاز باشد که غیرفعال شود، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به آموزش غیر فعال کردن windows defender در ویندوز 10 بپردازیم.

مراحل غیرفعال‌ کردن آنتی ‌ویروس ویندوز 10

اگر می‌خواهید برای انجام یک کار مشخص مانند نصب یک برنامه، راه‌حل داخلی امنیتی ویندوز 10 را غیرفعال کنید، نیازی نیست که آنتی ویروس Defender مایکروسافت را به صورت دائمی غیرفعال کنید. فقط کافی است به صورت موقت آن را طبق مراحلی که در ادامه آموزش غیرفعال‌ کردن آنتی ‌ویروس ویندوز 10 می‌آید، غیرفعال کنید.

برای غیر فعال کردن windows defender در ویندوز 10 این مراحل را دنبال کنید:

1- بر روی Start کلیک کنید.

2- بعد از باز شدن پنجره Start، و تایپ Win، روی گزینه Windows Security کلیک کنید.

3- بر روی گزینه Virus & threat protection کلیک کنید.

4- روی Manage settings کلیک کنید.

5- روی Real-time protection کلیک کنید تا خاموش شود.

جمع بندی:

در مقاله غیرفعال‌ کردن آنتی ‌ویروس ویندوز 10 با ما همراه بودید. پس از غیرفعال کردن آنتی ویروس و همچنین نصب برنامه مورد نظر، پیشنهاد می‌شود آنتی ویروس ویندوز خود را فعال کنید چراکه ممکن است پس از اتصال به اینترنت از طریق مودم و یا روتر، ویروس و بدافزار به سیستم شما نفوذ کنید. از این رو سیستم شما در مقابل این ویروس امنیت لازم را ایجاد نمی‌کند.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

شبکه چیست؟

شبکه چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم شبکه از چه اجزایی تشکیل شده. همانطور که می‌دانید یک شبکه، لپ تاپ و کامپیوتر ها، تلفن‌های همراه، تجهیزات جانبی و حتی دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) را به یکدیگر متصل می‌کند. سوئیچ‌‌ شبکه، روتر و نقاط اکسس پوینت‌های بی‌سیم جزء دستگاه‌های اصلی شبکه‌سازی محسوب می‌شوند. از طریق این تجهیزات، دستگاه‌های موجود در شبکه شما می‌توانند با یکدیگر و در عین حال با شبکه‌های دیگر، نظیر اینترنت، ارتباط برقرار کنند.

شبکه چیست و انواع آن کدامند؟

شبکه در لغت به گروهی از افراد یا اشیاء گفته می شود که می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اما در مفاهیم فناوری اطلاعات به شبکه کامپیوتری و یا شبکه دیتا به اختصار شبکه گفته می‌شود. به این معنی که کامپیوترها، ابزار و اشیایی هستند که اطلاعات را به شکل قابل فهم به اشتراک می‌گذارند. به بیانی ساده‌تر، یک شبکه کامپیوتری، شامل گروهی از سیستم‌های کامپیوتری و دیگر تجهیزات سخت افزاری کامپیوتری می‌باشد که از طریق کانال‌های ارتباطی به یکدیگر متصل می‌شوند تا ارتباطات و اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی را در بین طیف وسیعی از کاربران ایجاد کنند.

انواع شبکه براساس وسعت:

در این بخش از مقاله قصد داریم 3 تا از رایج ترین انواع شبکه کامپیوتری براساس وسعت و گستردگی را بررسی کنیم.

شبکه محلی (Local Area Network): شبکه اترنت LAN رایج ترین شبکه محلی است که برای کار در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچک مانند دفتر، ساختمان و… طراحی شده است. که دستگاه‌ها می‌توانند از طریق کابل اترنت یا Wi-Fi متصل شوند.

شبکه گسترده (Wide Area Network): WAN مخفف عبارت Wide Area Network است که از به هم پیوستن چند شبکه LAN به وجود می‌آید. این نوع از شبکه، مناطق بزرگ جغرافیایی، از جمله شهر، استان یا کشور را پوشش می‌دهد. با وجود شبکه‌های WAN، امکان اتصال شبکه‌های LAN به آن فراهم می‌شود.

شبکه شهری (Metropolitan Area Network): MAN مخفف عبارت Metropolitan Area Network است و گستردگی آن به اندازه یک شهر یا مساحتی بزرگ را در محدوده شهر دارد. برای مثال اتصال شعبات یک موسسه به شعبه‌های دیگر در محدوده شهری و شبکه تلویزیون کابلی نمونه‌ای از شبکه MAN هستند.

جمع بندی:

در مقاله شبکه چیست؟ آشنایی با انواع آن با ما همراه بودید و با مفاهیم شبکه و انواع مختلف آن براساس وسعت آشنا شدید.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

ﯾﮑﻰ از ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻓﻨﺎوریﻫﺎی دﻧﯿﺎی ﺷﺒﮑﻪ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻧﻮﯾﺴﻰ ﺗﺤﺖ وب دی ان اس (DNS) اﺳﺖ. ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻧﺎم داﻣﻨﻪ در دﻧﯿﺎی ﺷﺒﮑﻪﺳﺎزی و ﺑﻪ وﯾﮋه ﺳــﺮورﻫﺎی ﮐﻨﺘﺮلﮐﻨﻨﺪه داﻣﻨﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﻰ دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با DNS و انواع رکوردهای آن آشنا شوید.

دی ان اس (DNS) چیست؟

دی ان اس(ِDNS)، مخفف Domain Name System، یکی از پایه‌های اینترنت است و بیشتر ما در طول روز بدون آن‌که بدانیم از DNS استفاده می‌کنیم. DNS مانند یک دفترچه تلفن برای اینترنت است. همانطور که شما برای تماس با دیگران به جای بخاطر سپردن شماره‌ی آن‌ها، از دفترچه تلفن استفاده می‌کنید، DNS نیز مانند یک دفترچه تلفن عمل می‌کند و نیازی به حفظ کردن آدرس IP ها نیست. همانطور که می‌دانید، کامپیوترها برای اتصال به یکدیگر از اعداد یا همان IP آدرس‌ها استفاده می‌کنند.

دی ان اس یا همان Domain Name System فهرست توزیع شده‌ای است که نام دامنه قابل خواندن توسط انسان مانند www.barghchi.com را به اعداد خوانا برای لپ تاپ و کامپیوتر ها یعنی IP آدرس تبدیل می‌کند. برعکس این نیز در مورد DNS صدق می‌کند، یعنی DNS سیستمی است که نام دامنه وب را سازماندهی می‌کند و آن‌ها را برای همه کسانی که می‌خواهند به شبکه وصل شوند، قابل‌فهم‌تر می‌کند.

رکوردهای DNS و انواع مختلف آن

منظور از رکورد DNS اطلاعاتی است که سرورهای این سیستم درون خود ذخیره می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از انواع مختلف این رکوردها که بیش‌تر مورد استفاده هستند، می‌پردازیم.

رکورد A: این نوع از رکوردها وظیفه دارند تا آدرس که یک دامنه را به آدرس IP فیزیکی سرور یا هاستی که دامنه را میزبانی می کند، اتصال دهند.

رکورد CName: رکورد نام استاندارد، یک نام مستعار است که به نام دامنه دیگری اشاره می‌کند. به عنوان مثال، www.barghchi.com ممکن است به barghchi.com پیوند داده شود که در آن قسمت WWW یک CNAME واقعی است.

رکورد MX: این رکورد معرف ایمیل سروری می‌باشد که دامنه مد نظر تمامی ایمیل های دریافتی را در کدام سرور مدیریت میکند.

رکورد NS: این رکوردها تعیین می‌کنند که کدام سرورها برای یک دامنه خاص معتبر هستند؛ یعنی سرورهای DNSای که به عنوان سرورهای معتبر برای یک دامنه تعیین شده‌اند، مسئول انتقال اطلاعات DNS هستند.

رکورد TXT: این رکورد مسئول نگه‌داری اطلاعاتی همچون کدهای پیچیده است که توسط ماشین‌ها قابل خواندن هستند.

رکورد TTL: رکورد TTL یا Time to Live Record در حقیقت تعیین کننده زمان مورد نیاز برای انجام تغییرات و به روز رسانی اطلاعات DNS یا سایر رکورد ها می‌باشد.

جمع بندی:

در مقاله آشنایی با انواع رکوردهای DNS + تعریف دی ان اس و انواع رکوردهای آن با ما همراه بودید. همانطور که گفتیم DNS سیستمی است که نام دامنه وب را سازماندهی می‌کند و آن‌ها را برای همه کسانی که می‌خواهند به شبکه وصل شوند، قابل‌فهم‌تر می‌کند. همچنین با انواع رکوردهای آن آشنا شدید و مفهوم هرکدام از آن‌ها را آموختید.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

همانطور که می‌دانید سالیان سال است که مردم از سرویس‌های محبوب جیمیل (Gmail) و یاهو (Yahoo) استفاده می‌کنند. با گذشت زمان ایمیل سرورهای دیگری نیز به لیست ایمیل سرورهای محبوب اضافه شد که در این مقاله از برقچی به معرفی 3 تا از بهترین ایمیل سرورهای محبوب و کاربردی بپردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1- اوت لوک (OutLook):

اوت لوک که توسط مایکروسافت ارائه شده قبلا به اسم هات‌میل شناخته می‌شد. می‌توان گفت سرویس OutLook نسخه بروز شده سرویس قبلی ارائه شده توسط مایکروسافت یعنی همان هات‌میل است. این سرویس یکی از سرویس‌های محبوب در شرکت‌ها و سازمان‌های اداری می‌باشد به طوری که درسال 2016 توانست از سرویس محبوب یاهو پیشی بگیرد. دلیل محبوب بودن این سرویس بین شرکت‌ها و سازمان‌ها، مدیریت بهینه‌تر نسبت به بقیه سرویس‌ها می‌باشد. البته برای دسترسی به تمام امکانات این سرویس شما میتوایند اشتراک تهیه کنید.

ویژگی‌های این سرویس عبارتند‌از:

  • دارا بودن امنیت سازمانی
  • با استفاده از این سرویس می‌توانید برنامه‌های روزانه خود را وارد تقویم این سرویس کرده و یک برنامه روزانه و یا ماهانه برای خود ایجاد کنیم.
  • شما به راحتی می‌توان مشخصات اشخاصی را که برای ما ایمیل فرستاده‌اند را با رفتن بر روی اسم آن‌ها مشاهده کنید.

2- میهن میل:

سرویس میهن میل با بیش از 600 هزار آدرس ایمیل از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین سرویس های پست الکترونیک رایگان در داخل ایران است.

ویژگی‌های این سرویس عبارتند‌از:

  • یک گیگابایت فضای رایگان (ارائه 600 مگابایت برای ایمیل ها و 400 مگابایت برای فضای وب)
  • امکان چک کردن ایمیل ها از طریق نرم افزارهایی نظیر اوت لوک
  • امکان داشتن چند آدرس ایمیل برای یک کاربر

3- یاندکس (Yandex):

برای ادامه معرفی برترین میل سرورها می‌توانیم سرویس یاندکس که توسط شرکت روسیه‌ای ساخته شده را نیز معرفی کنیم. این سرویس یکی از امن‌ترین سرویس‌های ایمیل شناخته شده است و همچنین باید این نکته را ذکر کرد که این سرویس یکی از بزرگ‌ترین سرویس ایمیل در کشور روسیه است.

ویژگی‌های این سرویس عبارتند‌از:

  • داشتن قابلیت تنظیم ساعت برای ارسال ایمیل‌ها
  • چک کردن تمامی ایمیل‌ها برای وجود ویروس و خطر
  • محافظت بالا در مقابل Spam

جمع بندی:

در مقاله معرفی بهترین ایمیل سرورها ایرانی و خارجی در سال 2021 با ما هراه بودید و با 3 تا از بهترین ایمیل سرورها آشنا شدید که یکی از آن‌ها ایمیل سرور ایرانی بود. این نکته را درمورد ساخت اکانت برای هرکدام از این ایمیل سرورها خدمت شما عرض کنم که به راحتی می‌توانید از طریق گوشی هوشمند، لپ تاپ و کامپیوتر خود با وارد کردن اطلاعات ، و گذراندن مراحل ساده، اکانت خود را بسازید.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

همانطور که می‌دانید نسل جدید بسیاری از لپ‌تاپ و کامپیتور ها به دلیل طراحی ظریف و باریکشان، فاقد درایو نوری برای خواندن دیسک‌ها می‌باشند. از این رو تنها راه برای نصب ویندوز در این لپ‌تاپ‌ها استفاده از فلش می‌باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به آموزش نصب ویندوز از روی فلش با نرم افزار Rufus بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش نصب ویندوز از روی فلش:

قبل از شروع کار، این را به یاد داشته باشید که با بوتیبل شدن فلش، کلیه اطلاعات قبلی موجود در آن حذف خواهد شد و دیگر قادر به بازیابی آن‌ها نخواهید بود. پس قبل از اینکه بخواهید فلش خود را برای نصب ویندوز آماده نمایید، بهتر است اگر اطلاعات مهمی روی آن دارید، از آن بکاپ تهیه کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1- نرم افزار Rufus را اجرا کرده و در قسمت Device فلش مموری که قصد بوت کردن آن را دارید، انتخاب نمایید. سایر تنظیمات را همانند تصویر زیر قرار دهید.

2- مطابق عکس، فرمت فایل‌ها رو ISO تعیین کنید (معمولا فرمت فایل ها ISO هستند ولی اگه نبود، باید فایل‌هاتون رو به فرمت ISO تبدیل کنید.) سپس روی گزینه مربوطه که به شکل یک درایو نوری است کلیک کرده و فایل ISO ویندوز را که قبلا دانلود و یا دریافت کرده اید، انتخاب کنید.

3- سپس روی گزینه Start کلیک کنید و در صورتی که از شما خواسته شد که فلش شما فرمت شود، گزینه Yes را انتخاب کنید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا پروسه به اتمام برسد. پس از به پایان رسیدن عملیات، فلش شما به یک فلش بوتیبل تبدیل شده است و شما قادر به نصب ویندوز از طریق فلش خواهید بود.

جمع بندی:

در مقاله آموزش Rufus ساخت فلش بوتیبل برای نصب ویندوز 10 , 8 , 7 و XP با ما همراه بودید و نحوه بوتیبل کردن فلش برای نصب ویندوز را آموختید. شما از این پس می‌توانید به راحتی با استفاده از این برنامه از طریق فلش، ویندوز مورد نظرتون را نصب کنید.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

همانطور که می‌دانید شرکت مخابرات نیز همچون بسیاری از ISP‌های دیگر به ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت پرسرعت به کاربران خود می‌پردازد. از جمله مودم‌هایی که معمولا برای استفاده از سرویس اینترنت مخابرات پیشنهاد می‌شوند مودم تی پی لینک و دی لینک هستند. که در این مقاله قصد داریم به نحوه تنظیم مودم دی لینک برای اینترنت مخابرات بپردازیم.

آموزش تنظیم مودم دی لینک:

در ابتدا باید یک سر کابل شبکه را به مودم و سر دیگر را به لپ تاپ و کامپیوتر خود متصل کنید. پس از وصل کردن کابل شبکه یا گرفتن ارتباط بی‌سیم با مودم، وارد مرورگر سیستم خود شوید و آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را وارد نمایید. معمولا نام کاربری و پسورد مودم‌ دی لینک admin می‌باشد. پس از وارد کردن این نام می‌توانید وارد تنظیمات مودم ADSL خود شوید.

پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که شامل یک منوی عمودی و یک منوی افقی است. بر روی منوی افقی و البته گزینه Wizard کلیک کنید و سپس در منوی بالا صفحه بر روی تب Setup نیز کلیک کنید. در صفحه باز شده گزینه Setup Wizard را بزنید و به صفحه بعدی بروید.

در صفحه بعدی، مراحل پیش رو نمایش داده شده که شامل ۵ قدم مختلف است و در انتهای آن‌ها گزینه Next و Cancel وجود دارد. شما پس از زدن گزینه Next در صفحه بعدی می‌توانید توسط سه کادر خالی نام کاربری و رمز عبور مودم خود که به صورت پیش فرض admin قرار داده شده تغییر دهید. توجه داشته باشید که در صورت زدن گزینه Skip، نام کاربری پیش‌فرض تغییری نخواهد کرد. پس از رد کردن این مرحله باید منطقه زمانی خود را وارد نمایید، یعنی Tehran.

پس از زدن دکمه Next، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن اطلاعات دیگری مثل کشور را باید وارد نمایید. پس از آن شرکتی که به شما اینترنت ارائه می‌کند را انتخاب می‌کنید و بعد از آن تنظیمات VPI و VCI انجام خواهند شد، اما اگر در انتخاب نام سرویس‌دهنده اینترنت، گزینه Other را انتخاب کنید، باید تنظیمات نام برده را خودتان باید به صورت دستی وارد کنید.

جمع بندی:

در مقاله نحوه تنظیم مودم دی لینک برای اینترنت مخابرات با ما همراه بودید و با نحوه تنظیم مودم به صورت کلی آشنا شدید که با استفاده از مطالب گفته شده می‌توانید مودم خود را تنظیم کنید.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

اصلی‌ترین هدف استفاده از دوربین مداربسته دید در شب ایجاد و حفظ امنیت در شب می‌باشد که در انتخاب آن باید اطلاعات کافی داشته باشیم. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی دوربین مداربسته دید در شب و همچنین نکات مهم هنگام خرید آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین مدار‌بسته دید در شب چیست؟

در پاسخ به این سوال بهترین تعریف این گونه بیان شده است: ” ثبت تصاویر در شرایطی که میزان روشنایی و نور کم‌ترین اهمیت را داشته باشند، به بیان دیگر دوربین مداربسته دید در شب که با نام مادون قرمز شناخته شده است قابلیت تصویر برداری دقیق را در کمترین حد روشنایی دارد. “

وجود دوربین مداربسته دید در شب این شرایط را برای افراد فراهم می‌کند که در هنگام شب با توجه به کمبود نور و روشنایی تصاویر دقیقی از تمام وقایع ثبت کنند، این فرآیند سبب شده که دوربین مذکور از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

نکات مهم هنگام خرید دوربین مداربسته دید در شب:

در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب به اولویت‌های خود دقت کنید، با توجه به نکات زیر می‌تواند بهترین انتخاب را داشته باشید.

رنگی یا سیاه و سفید

میزان نور محیطی که به عنوان فضایی برای نصب دوربین مداربسته دید در شب انتخاب شده به عنوان کلیدی‌ترین نکته در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب در انواع مختلف رنگی و سیاه و سفید آن می‌باشد.

رزولوشن بالای دوربین‌های رنگی این قابلیت را فراهم می‌کند که در محیط‌هایی با نور مناسب تصاویر کامل و با جزئیات بسیار شفاف ثبت و ضبط شود.

تشخیص نور

میزان تشخیص نور با چشم مسطح یا همان لوکس یکی دیگر از نکاتی می‌باشد که در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب باید به آن توجه داشت. در انواع رنگی این محصول میزان لوکس از یک تا چهار متغیر است و این میزان در نوع سیاه و سفید که متناسب با شرایط نور کم هستند، کمتر می‌باشد با این حال قادر هستند تصاور دقیق‌تری ثبت نمایند.

اتصال سیستم

این قسمت با توجه به نیاز کاربران انتخاب می‌شود، به این معنی که برحسب خواسته افراد دوربین مداربسته دید در شب بی‌سیم و یا با اتصالات سیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از نوع اتصال با سیم این محصول اغلب در موقعیت‌های خارجی و مکان‌های وسیع بهره می‌گیرند، وجود فیلتر مادون قرمز موجب می‌شود که تصاویر یکپارچه، با کیفیت و کاملا رنگی باشد.

جمع بندی:

در مقاله معرفی دوربین مداربسته دید در شب با ما همراه بودید و با دوربین دید در شب و همچنین نکات مهم هنگام خرید آن آشنا شدید. با توجه به مطالب گفته شده به راحتی می‌توانید دوربین مداربسته مورد نظرتان را انتخاب و خرید کنید. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

بدیعی است که انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ که متناسب با نیازهای فرد نیز باشد، کاری نسبتا مشکل خواهد بود. از این رو باید نکات خاصی در زمینه خرید آن در نظر گرفته شود. امروزه دیگر همانند چند سال پیش نیست که بتوان کالایی همچون لپ تاپ و کامپیوتر را با قیمتی مقرون به‌صرفه خریداری کرد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی یک سری نکات کلی و مهم هنگام خرید لپ تاپ بپردازیم.

نکات کلی و مهم هنگام خرید لپ تاپ

نکات کلی مهم برای خرید لپتاپ مناسب، همان معیارهایی است که در وهله اول باید بررسی شوند و نقش بسزایی در انتخاب شما ایفا می‌کنند. عواملی همچون اندازه و ابعاد، قیمت، نیازهای کاری، برند بودن یا نبودن آن و سایر موراد زیر:

 

  • اولین نکته در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ باید بدانید، بررسی نیاز شما برای استفاده از لپتاپ است. اگر شما آن را برای مصارف کاری یا تخصصی نمی‌خواهید، لازم نیست که حتما پول زیادی را صرف کنید. اما درصورتی که کار شما تخصصی‌تر بوده مثلا در زمینه گرافیک یا برنامه‌نویسی فعالیت دارید، باید از لپتاپی استفاده کنید که قابلیت پاسخگویی به نیازهای کاری شما را داشته باشد.
  • لپ تاپ‌های دارای صفحه نمایش 12.5 تا 14 اینچ یکی از مناسب‌ترین نوع دستگاه است که حمل و استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. البته بسته به نوع عملکرد مورد انتظار شما بایستی انتخاب شوند.
  • اگر شما کسی هستید که در همه‌جا به لپ تاپ خود نیاز دارید و قرار است مدام آن را به همراه داشته باشید، بهتر است لپتاپی را خریداری کنید که علاوه بر وزن کمی که دارد از عمر باتری 8 ساعته برخوردار باشد.
  • یکی از مهم‌ترین عوامل خرید بهترین لپ تاپ این است که خدمات پس از فروش داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل، قطعات آن در بازار موجود باشد. با اینکه برندهای معروف ممکن است نظر شما را به شدت به خود جلب نمایند اما باید در نظر داشته باشید که آیا در صورت خرابی، قطعات داخلی این سیستم در بازار ایران موجود است یا خیر!
  • برخی از افراد بسته به نیاز کاری خود باید از لپتاپ‌هایی مشابه تبلت بهره ببرند، پیشنهاد ما به این افراد، استفاده از لپ تاپ‌های دو در یک است که به راحتی قابلیت تا شدن یا جدا شدن را دارند.
  • به هیچ‌وجه اجازه ندهید که انتخاب شما ارزان‌ترین مدل موجود در بازار باشد، چرا که با انجام این کار ممکن است لپ تاپ موردنظر نتواند نیازهای کاری شما را برآورده کند. یا اینکه با خرید یک لپ تاپ کم کیفیت از یک برند چندان شناخته نشده، پول خود را هدر داده و تا سال‌ها بار این نارضایتی را به دوش بکشید.

جمع بندی:

در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ ، چه لپ تاپی بخریم؟ با ما همراه بودید و با یک سری نکات کلی و مهم هنگام خرید لپ تاپ آشنا شدید که با استفاده از این نکات، می‌توانید خرید مناسب تری رو تجربه کنید.

  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

کابل شبکه یکی از مهم ترین اجزاء تجهیزات شبکه و شبکه کامپیوتری به شمار می‌آید که در اتصال بین کامپیوترها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. کابل شبکه این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از آن بدون مصرف اینترنت اطلاعات را بین کامپیوترهای مختلف منتقل کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با کابل شبکه ارزان موجود در بازار آشنا کنیم تا خرید راحت و مطمئنی را تجربه کنید.

ارزان ترین کابل‌های شبکه موجود در بازار کدامند؟

در این بخش از مقاله به معرفی تعدادی کابل شبکه ارزان که از کیفیت خوبی هم برخوردارند، می‌پردازیم.

کابل شبکه نگزنس CAT5e UTP:

کابل شبکه نگزنس CAT5e UTP از جمله کابل‌های پرفروش و با کیفیت بازار می‌باشد که از قیمت مناسبی برخوردار است. این کابل شبکه فاقد شیلد و در دسته بندی CAT5e قرار دارد.

این کابل می‌تواند اطلاعات را با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه، با فرکانس 100 مگاهرتز، منتقل کند.

کابل شبکه رفسنجان CAT6 SFTP:

کابل شبکه رفسنجان CAT6 SFTP موردی دیگر از کابل شبکه ارزان قیمت است که علاوه بر کیفیت ساخت بالا، دارای قیمت بسیار مناسبی می‌باشد. این کابل دارای شیلد (حفاظت بیش‌تر در برابر نویز) و در دسته بندی CAT6 قرار دارد.

این کابل که در دسته‌بندی کابل شبکه CAT6 قرار دارد می‌تواند سرعت انتقال 1 گیگابایت بر ثانیه را با پهنای باند 250 مگاهرتز فراهم کند.

بهترین برند کابل شبکه:

کابل شبکه نگزنس:

شرکت نگزنس از کشور فرانسه، یکی دیگر از برندهای پرآوازه در زمینه تولید انواع تجهیزات شبکه است. کابل شبکه نگزنس یکی از باکیفیت ترین کابل‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند. بسیاری از افراد متخصص شبکه در کابل کشی شبکه‌های بزرگ، از این نوع کابل استفاده می‌کنند زیرا قدرت انتقال بالایی دارد و دریافت نویز آن کم است.

کابل شبکه رفسنجان:

کابل شبکه ایرانی رفسنجان یکی از برترین تولیدات داخلی است که امروزه در بسیاری از شبکه های کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌شود. این شرکت در سال 1360 تأسیس شده است و به تولید انواع کابل فیبر نوری، خودنگهدار، مخابرات و شبکه می‌پردازد.

جمع بندی:

در مقاله کابل شبکه ارزان با ما همراه بودید و با کابل‌های شبکه‌ باکیفیت و قیمت مناسب آشنا شدید. همچنین در این مقاله به معرفی دو تا از بهترین برندهای معروف و محبوب که در زمینه تولید انواع تجهیزات پسیو شبکه فعالیت می‌کنند، پرداختیم. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

  • رضا میرزایی